Dagträff 7/5

Dagträffen den 7 maj hade inget särskilt tema, utan stickning av vattenbärarvante, grytlapp och kvastskaftsvirkning ägde rum förutom prat, skratt och kaffedrickning. Höstens program och medlemsmatrikeln för 2018 delades ut för vidare transport till de som bor nära. Detta var sista dagträffen för våren. En kvällsträff återstår den 22 maj.

Berit Wallin

Karin Rickheden delar ut kuverten med program fvb till närboende medan Ingrid Johansson och Gerd Hedström pratar med varandra.

Eva Skoog kämpar med kvastskaftsvirkningen

Anita Odenberg Andersson, Eva Skoog, Gunnel Eriksson och Ann-Sofie Lundin arbetar, pratar och fikar samtidigt.

Ann-Sofie Lundin demonstrerar fastsättande av kvastskaftsvirkningen på glasburken.

Lena Hedman och Karin Rickheden beundrar en nymonterad burk medan Ingrid Johansson berättar om Hantverksrundan i Svartådalen (Fläckebo och Västerfärnebo) i augusti.

Eva Kalnins är koncentrerad på sitt arbete.

Flitens lampa lyser. Fr v med ansiktet mot kameran, Ingrid Johansson, Gerd Hedström och Eva Kalnins. Med ryggen mot kameran Ann-Sofie Lundin, Gunnel Eriksson, Eva Skoog och Anita Odenberg Andersson.

Vattenbärarvanten vilar på informationen om Hantverksrundan.

Se så fina burkar i kvastskaftsteknik.

Även naturen förser oss med vackra föremål.