Kalendarium

Kolifej i Kolbäck kl 10 - 16
Slödarföreningen kommer att ha ett lotteribord. Den som vill sälja sina alster kan anmäla detta till Bengt "Spiken" Andersson 0220-402 14 eller 070-044 86 75 ( troligtvis är det samma pris som förra året, 450:- per bord ). Meddela att du är medlem i slöjdarföreningen om du vill stå nära andra medlemmar.

Fårets dag på Åsby
Du deltar i egen regi. Anmälan till Maria Sannesjö 021-470 48 01 eller maria@sannesjö.com

Kvällstrivselträff

Demonstration av brickbandsvävning. Eva-Marie Tomtlund kommer och visar oss detta gamla hantverk.

Dagtrivselträff
"Sticktanterna" från Lillkyrka kommer och visar en speciellt stickad vante. Medtag en färdigstickad mudd bestående av 40 maskor i bottenfärg (stickor 3,5 - 4) och ett nystan i annan färg.

Öppet hus på Hjärtpunkten i Kolbäck
kl 10-15
Vill du vara med och sälja/visa något av dina alster, anmäl dig till Inger Källstig i.kallstig@gmail.com  eller Sonia Fredriksson  0220-405 12 före 1/10.

Kvällstrivselträff

Anna Wengdin från Sala visar bilder och berättar om yllebroderi.

4-5/11

Julmarknad på Westerqvarn

Slöjdarföreningen har ett lotteribord.

Dagtrivselträff

Agneta Lennqvist visar klackmattsteknik.

Kvällstrivselträff

Silpa från Studieförbundet Vuxenskolan i Köping kommer och visar/hjälper oss med fina paketinslagningar. Medtag ett eller flera paket att slå in. Kostnad för materiel ca 20 kr/st.

Granrisbockar

Har du egen stomme 150:-, vill du få stomme 300:-. Det finns plats för 7 pers på fm och 7 på em. Tag med sekatör, handskar, varma kläder och eget fika. Anmäl dig till Sonia Fredriksson om du vill vara med, 0220- 405 12 tidigast 23/10 och senast 17/11.

Julgröt

Julgröt på Hjärtpunkten, anmälan till Ann-Sofie Lundin 0220-149 77 senast 5/12.

9-10/12

Julmarknad på Skantzen

Bordsanmälan till Åsa Lundqvist 0220-241 14. Arrangör är Hallstahammars kommun.

16-17/12

Julmarknad i Rytterne

Bordskostnad 15% av försäljning, max750:- + ett paket till lotteriet. Anmälan till Katarina Curman 0220-421 56. Arrangör är Rytterne Hembygdsförening.