Kalendarium

Hembygdensdag på Skantzen i Hallsta-hammar

Den som vill vara med kan anmäla sig till Regina 0220-17409

Trångforsdagen kl12-16

Vill du vara med och sälja några av dina alster så anmäl dig till Sonia Fredriksson 0220-40512 senast 31/7.

Kolifej i Kolbäck kl 10-16
Slöjdarföreningen kommer att ha ett lotteribord. Den som vill sälja sina alster kan anmäla sig till Bengt "Spiken" Andersson 0220-40214 eller 070-044 86 75 ( troligtvis samma pris som förra året 450:- ). Meddela att du är med i slöjdarföreningenom om du vill stå nära andra medlemmar.

10/9 Dagtrivselträff
Inget tema

22/9 Fårets dag på Åsby "Ull för livet"
"Ull för livet" är en utställning som under fem veckor, 1/9-7/10, visar en mängd olika hantverk och där du kan få prova på olika tekniker. Detta sker på olika platser i Västmanland bl.a på Fårets dag på Åsby. Du deltar i övrigt i egen regi. Anmälan till Maria Sannsjö 021-4704801 eller maria@sannsjo.com

25/9 Kvällstrivselträff
Ta gärna med gamla textilier, som sedan kan komma att visas upp på Öppet Hus 13 oktober.

8/10 Dagtrivselträff, makramé
Inger Källstig visar hur man knyter enklare makramé. Inger tar med material som du kan få köpa för en mindre kostnad.

13/10 Öppet hus, 11.00-15.00
Vill du vara med och sälja/visa några av dina alster så anmäler du dig till Inger Källstig 073-9681959 eller Sonia Fredriksson 0220-40512. Anmälan senast 1/10.

23/10 Kvällstrivselträff, Yllebroderier
Inspirationskväll om yllebroderier med Marie Erlandsson, Broddbo Sala.

3-4/11 Julmarknad på Westerqvarn lör-sön kl 10-16
Slöjdarföreningen har lotteribord.

20/11 Kvällstrivselträff, scrapbooking jultema
Åsa Axelsson och Susanne Paso hjälper oss att göra fina julkort. De håller med material som du får köpa för en mindre kostnad.

24/11 Granrisbockar kl. 9-12 och 13-16
Bindning av granrisbockar. Kostnad: 150 kr om du har egen stomme, 300 kr om du vill ha stomme. Det finns 7 platser på fm och 7 på em. Tag med sekatör, handskar, varma kläder och eget fika. Anmälan till Sonia Fredriksson 0220-40512 tidigast 23/10 och senast 17/11.

11/12 Julgröt kl. 18.00
Julgröt på Hjärtpunkten,anmälan till Ann-Sofie Lundin 0220-14977 senast 5/12. Endast för medlemmar.

8-9/12 Julmarknad på Skantzen i Hallstahammar
Bordsanmälan till Åsa Lundqvist 0220-24114. Arrangör Hallstahammars kommun.

15-16/12 Julmarknad i Rytterne, lör 10-17 och sön 11-16
Bordskostnad 15% av försäljningen, max 750 kr + ett paket till lotteriet. Anmälan till Katarina Curman 0220-41256. Arrangör Rytterne Hembygdsföreningen.